Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı başkanı Prof. Dr. Peyami Cinaz, Gazi Üniversitesi rektörlüğüne aday olduğunu açıkladı. Adaylığını, projelerini de sunduğu toplantı ile duyuran Prof. Dr. Peyami Cinaz, neden rektör adayı olduğunu, rektör seçildiği taktirde neler planladığını anlattı.
Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekanlık görevinden bir süre önce ayrılan Prof. Dr. Peyami Cinaz, rektörlük için aday olduğunu açıkladı. Atlı Spor Klubü'nde yapılan basın toplantısında konuya ilişkin açıklama yapan Prof. Dr. Cinaz, Haziran ayında yapılacak Rektörlük seçimleri için adaylığını açıklayarak, projeleri hakkında bilgi verdi.
Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı Başkanı olarak da görev yapan Prof. Dr. Cinaz, Türkiye'nin yüzünü geleceğe dönmüş, köklü değişikliklerin yapıldığı bir ülke olduğunu, bu süreçte üniversitelerin de üzerine düşeni yapması, eğitim ve bilim platformunda öncü rol oynaması gerektiğini söyledi.
''Devletten İsteyen Değil, Kendi Kendine Yetebilen'' Yapılar Haline Gelinmeli
Prof. Dr. Cinaz, bunun yanında iktisadi yönden de her şeyin ''devletten isteyen değil, kendi kendine yetebilen'' yapılar haline gelinmesi gerektiğini vurgulayarak, şunları söyledi: “Temel hedefimiz, 'eğitim ve bilimde lider, kaynaklarını verimli ve doğru kullanabilen, yeni kaynaklar yaratan, öğretim elemanlarının huzur ve güven içerisinde görevlerini sürdürdükleri ettikleri bir üniversital yapı inşa etmektir. Gazi Üniversitesi'ni kendi tarihine yakışır bir 'kurumsal marka' haline getirmek istiyoruz. Gazi çatısı altında üstlendiğim Dekanlık, Başhekimlik, Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü gibi idari görevlerimin yanında, Üniversite Hastaneler Birliği Derneği yönetim kurulu üyeliği, Çocuk Endokrinoloji Derneği başkanlığı, tarafımca yürütülen Sağlık Bakanlığı ve Milli Eğitim Bakanlığı ile ortak çalışmalar gibi pek çok alanda kazandığım bilgi, tecrübe ve birikimlerimin projelerimizin hayata geçirilmesinde katkı sağlayacağı inancındayım.
“Hastanemiz Gelirleri, Başhekimliğim Döneminde 1.5 Katına Ulaştı”
İSO belgesini almada, eğitimde akreditasyonda, 'performans' sisteminde öncü roller oynadık. Hastanemizde 24 saat kesintisiz tetkik imkanları sağlamakla sadece eğitim ve bilim üretmek değil, halka hizmeti de ön planda düşündük. Hastanemiz gelirleri, başhekimliğim döneminde 1.5 katına ulaştı. Gazi Üniversitesi, kendi alanında ciddi bir bilgi birikimi olan öğretim elemanı kadrosuna sahip bir bilim yuvasıdır. Bu birikim doğru değerlendirildiğinde hem kendi elemanlarına, hem de tüm ülkeye artı değer katabilecek potansiyeldedir. Standartlara ve kaliteye önem veren atılımcı zihniyetimizle bu potansiyel fiiliyata dönüştürülecektir.''
''Öğretim Elemanlarının Atama Ve Yükseltmelerinde Liyakat, Adalet Esas Alınacak''
Üniversiteye bağlı birimlerin tümünün eğitim alanında uluslararası standartlara uygun akredite olmasının sağlanacağını belirten Prof. Dr. Cinaz, yürüteceği diğer projeler hakkında şunları kaydetti: ''Öğretim elemanlarımızın atama ve yükseltmelerinde liyakat, adalet ve standartlar esas alınacaktır. Kuracağımız 'Bilimsel Rehberlik ve Destek Birimi' ile, öğretim elemanlarımızın bu yöndeki çabaları kurumsal olarak desteklenecek, kendilerine yol gösterici olunacak.
Paylaşımcı ve Katılımcı' Yönetim Anlayışı
'İletişim Portalı' sayesinde üniversitemizin tüm insan kaynakları sorun, görüş ve önerilerini elektronik posta ile direk iletebilecek, 'Paylaşımcı ve Katılımcı' yönetim anlayışı gerçek anlamda inşa edilecek. 'Yaşam Koçluğu Danışmanlık ve Hizmet Birimi' ile üniversitemiz mensupları sosyal yaşamlarında karşılaşacakları her türlü sorunda, yine üniversitemiz öğretim elemanlarının ve diğer profesyonel birimlerin bilgi ve deneyimlerinden faydalanma şansını elde edecekler.
'Öğrenci Dekanlığı' Kurulacak
'Öğrenci Dekanlığı' müessesesi kurularak öğrencilerimizin üniversite yaşamına uyum, psikolojik danışma ve rehberlik, kültürel, sosyal ve kişisel gelişim, akademik kariyer, mezuniyet sonrası iş imkanları gibi çeşitli başlıklardaki faaliyetlerinin koordinasyonu sağlanacak. 'Üniversite-Sanayi işbirliği' alanının genişletilmesinde eğitimde saha uygulamaları, teknopark, bilimsel araştırma projeleri gibi enstrümanlar daha etkin biçimde kullanılacak.
'Sertifika Eğitim Programlarının Geliştirilmesi'
Uzaktan Eğitim sürecinin zenginleştirilmesi ve gerekli altyapının inşası da projeler arasında. 'Sertifika Eğitim Programlarının Geliştirilmesi' projemiz ile ülkemizin sertifikalı çalışanlar ihtiyacının karşılanmasında üzerimize düşen görevi yerine getireceğiz. Bu konuların belirlenmesinde görevli bir ekip kurulacak, bu ekip gelecek yıllarda ülkemizin hangi mesleki alanlarda ihtiyacı olacağını belirleyecek ve bu alanlarda eğitimin başlatılması için gerekli girişimlerde bulunulacaktır.
Üniversitemizin fiziki alanları, ilgili kanun ve Birleşmiş Milletlerce kabul edilen ve Türkiye'de de yürürlüğe giren sözleşme gereğince 'Engelsiz Üniversite' olabilecek şekilde ivedilikle düzenlenecek. 'Çocuk Üniversitesi' projemiz kapsamında, öğretim elemanlarımızın bilgi birikimleri tüm ülke çocuklarının yararına kullanılacak biçimde yaygınlaştırılacak. 'Bilgi-İşlem Merkezlerinin Rehabilitasyonu' ile birimlerimiz arası entegrasyon ve doküman yönetim sistemi oluşturulması sağlanacak.''
Yorumlar