Ana içeriğe atla

ZİRVEYE ADINI YAZDIRAN İŞ KADINI

Türkiye'nin en önemli iş kadınlarından biri MEDİASA Yayıncılık kurucusu Demet Sabancı Çetindoğan, iş hayatında zor olanı seçerek, tekstilden inşaat sektörüne, sağlıktan eğitime birçok farklı alanda hizmet sunan şirket kurdu. 

Mothercare ile başladığı Demsa Group  bugün perakende sektöründe Harvey Nichols, Brandroom, Mothercare, ELC, Laura Ashley, Salvatore Ferragamo, Guess, Ferre ve D&G gibi dev markaların Türkiye temsilcisi.

Sabancı Holding’ten ayrılan abisi Ömer Sabancı ile Densa Denizcilik’i kurarak, uluslararası deniz taşımacılığı yapıyor. Şirketin 1.5 milyon ton taşıma kapasiteli filosunda, toplam 20 yük gemisi bulunuyor.

Onkim Kök Hücre Teknolojileri Kordon Kanı Bankası’nda, kordon kanından elde edilen kök hücreler, günümüzde birçok hastalığın tedavisinde kullanılıyor. 

ZTV, Türkiye`nin ilk eğitim ve gençlik kanalı olma niteliğini taşıyor. ZTV, “Eğitimde bir fırsat eşitliği” ilkesinden yola çıkarak tüm öğrencilere destek amacıyla yayın yapıyor. World Travel Channel, Türkiye’nin ve dünyanın ilk ve en kapsamlı turizm ağı. 202 ülkede televizyon dünyasının moda otoritesi olarak kabul ediliyor Fashion TV de kanallardan biri. 
Turizm ve inşaat sektörlerinde de çalışmalar yapıyor, Pera Palace Hotel Jumeirah, Maçka’daki St. Regis İstanbul Oteli ve Kandilli Konakları bunlardan bazıları. 

Demsa “collection” ismiyle müzecilik alanında farklı projeler gerçekleştiriyor. 2 bin parçanın üzerinde resim ve bin parçanın üzerinde hat sanatı eserinin yer aldığı müzenin çalışmaları sürdürüyor.

“Hırslarımı iyi yönetirim. Büyük risk almam. Her zaman kaybedebileceğimi hesap ederim. Kaybedince yıkılmam” diyen medya, perakende, turizm, sağlık, denizcilik, inşaat ve sanat alanlarında faaliyet gösteren MEDİASA Yayıncılık A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Demet Sabancı Çetindoğan ile ilham veren öyküsünü konuştuk

 Hayatınızdan kısaca bahseder misiniz?
Sabancı ailesinin bir ferdi olarak gözümü iş dünyasının içinde açtım. Rahmetli babam ve annemin desteği ile iyi bir eğitim aldım. Aile işinden sonra, iş hayatında kendi yoluma gitmeyi tercih ettim. Ama beni tarif eden tek şey iş değil elbette. Aklımı, zamanımı, imkanımı hep ülkemin ve insanımın faydasına olacak konulara odakladım ve bundan hiç zarar görmedim. 

Hayatımın önemli bir kısmını sosyal sorumluluk projelerine ayırdım. Gönüllü olarak Türkiye’nin geleceğine yatırım yapmak için gayret gösteriyorum. Hırsların değil hedeflerin insanı olmaya çalıştım. 

Hayatıma ve çevreme denge vermeye gayret ettim. Mutlu ve dingin bir insan olarak yaşadım. Macaristan Adana Fahri Konsolosuyum. Adana sporu tutuyorum. Adana Kebabı çok seviyorum. Yani Adanalıyım ben. İngiltere Richmond College'da, işletme üzerine eğitim aldım. Evliyim ve üç çocuğum var.

Nasıl fark yaratırsınız?
Önceliğim “daha çok” değildir. Benim önceliğim; “daha iyisi” içindir. Bunun için çalışırım. Kazancı  öncelemem. Gelir dışında çıktılar ararım. Bu da farkı yaratır.

Yenilgilerinizden nasıl dersler çıkarttınız?
Böyle bir not defterim yok. Hiçbir şey öğrenmediğim hatalarım da olmuştur. Daha ilk anda vazgeçtiğim projelerim de… 

Ben yenilmekten ve yanılmaktan korkmam. Ne yapmak istediğime odaklanırım. Ticari açıdan başarı kabul edilmeyebilir ama belki arkadan gelenlere ilham vermiştir. Sizce bu başarı değil mi?

Sizin için para nedir
Cüzdanımdaki parayı soruyorsanız eğer? Sizin için neyse o. Evimin ihtiyaçlarını alıyorum. Çocuklarımın okul taksitlerini ödüyorum. Tatile gidiyorum. 

Ama şirketler açısından soruyorsanız para yeni yatırımlar, yeni projeler demektir.

Kendinize hedef koydunuz mu?
Küçük yaşlardan beri hedeflerim var. Uzak hedeflerim, yakın hedeflerim… 

Mutlaka gerçekleştirmek istediklerim var ya da hayale benzer hedeflerim… Hiçbir başarı hedef koymadan gerçekleşmez.


Hayatınızı nasıl dengede tutuyorsunuz?
İç dünyam ile dış dünyam arasında bir denge tutturuyorum. Ne kendimi ne de hayatı çok ciddiye alıyorum. 

Bugün için olduğu kadar yarın için de yaşıyorum. Anneme, eşime ve çocuklarıma zaman ayırıyorum. Sevdiklerimle birlikte başkaları için çalışıyorum. Zamana değer veriyorum, planlı yaşıyorum. 

Sizin için rekabet nedir? Rakiplerinizle nasıl mücadele edersiniz?
Mücadele…. Rakip… Bunlar biraz ağır kavramlar. Ben ideallerimin peşinden koşarım, kendi tarzımı yaratırım, hedeflerimi planlarım. 

Sonuçta herkesin yolu kendi avantajlarını ya da dezavantajlarını oluşturur. 

Sağlığınıza nasıl dikkat ediyorsunuz?
Spor yapmadığım için az yiyorum. Olur, olmaz şeylere kafamı takıp kendimi üzmüyorum. Bol bol arkadaşlarımla görüşüyorum. Allah’tan her zaman sağlık ve iyilik diliyorum. Biraz değişik değil mi?

Kaybetmek kolay gibi anlatılsa da zorlu bir süreçtir. Siz her yenilgiden sonra nasıl kazandınız?
Şükürler olsun büyük yenilgilerim olmadı. Hesaplı birisiyimdir. 

Hırslarımı iyi yönetirim. Büyük risk almam. Her zaman kaybedebileceğimi hesap ederim. Kaybedince yıkılmam. Bir de bilirim ki her şey gelip geçecek. Zaferler de hezimetler de…

Kaybettiğinizde üstesinden gelmek zorunda olduğunuz en yoğun duygu hangisiydi?
“Öyle yapsaydın, böyle yapsaydın” diye akıl veren insanların sıkıcılığı. Onlara “E o zaman siz yapsaydınız” diyesim geliyor. Üstelik bu tarz deneyim yaşamamış kişiler.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

DOKTOR EŞİ OLMAK!

Sağlık sisteminde yapılan değişikliklerle ilgili hekimlerin yaşadığı mesleki sorunlar gündeme gelirken evlerinde bu durumun yansımaları konuşulmuyor. Evlilik ve Aile Danışmanı Psikolog İlkim Öz ve farklı hekimlerin eşleriyle konuşarak Sağlık Dergisi’nde daha önce ele alınmamış bir konuyu gündeme taşıyoruz. Performans sistemi, Tam Gün uygulaması gibi sağlık çalışanlarının meslekleri ile ilgili sorunlarının sık sık gündeme geldiği şu günlerde, bu durumun özel hayatlarına nasıl yansıdığını araştırdık. Doktorların işlerinde yaşadığı sorunlarını yakından bilen eşleri bu durum hakkında ne diyor. Bu zamana kadar değinilmemiş bir konu olan “doktor eşi olmak” ve sorunlarla uğraşırken nelerin olduğunu öncelikle farklı meslek gruplarından doktor eşlerine sorduk. Sonrasında da Evlilik ve Aile Danışmanı Psikolog İlkim Öz ile konuyu değerlendirdik. Tiyatro Sanatçısı ve Doktor Evliliği Görüştüğümüz ilk doktor eşi tiyatro sanatçısı İpek Çeken Önal, Prof. Dr. Zülküf Önal ile evli. İpek Hanım, eşiyle he

TIBBIN DUAYENLERİ SARUHAN ÇEKİRGE

Hacettepe Üniversitesi Hastaneleri Girişimsel Nöroradyoloji bölümü kendi alanında dünyanın en tepesindeki birkaç merkezden biri olarak kabul ediliyor. Bu alanda birçok ilke imza atan Prof. Dr. Saruhan Çekirge, bu merkezin hikâyesini Sağlık Dergisi Yazı İşleri Müdürü Esra Öz’e anlattı. 2000 yılında TÜBİTAK Bilim Adamı Teşvik Ödülü’nü ve 2001’de Hacettepe Üniversitesi Bilim Teşvik Ödülü’nü alan Prof. Dr. Saruhan Çekirge, “Ünitemizde beyin damar hastalıklarının noninvazif tedavisinde geliştirilen tedavi teknikleri, bu merkezi dünyanın en iyisi olarak kabul ederek, özellikle son 10 yılda dünyanın pek çok ülkesindeki önemli tıp merkezlerinden Ankara’ya gelen, uzman doktorlara eğitim veren bir yapıya dönüştürdü” dedi. Kendi tıp alanında yarattığı gelişmeler devrimsel olarak nitelendirilen Prof Dr Saruhan Çekirge, Prof Dr Işıl Saatci, Doç Dr Kıvılcım Yavuz ve Doç Dr Serdar Geyik’ten kurulu bu ekip tarafından geliştirilen tedavi metotları, tüm dünyadaki hekimler tarafında da yay

TIBBIN DUAYENLERİ: HASAN BİRİ

Yüz üzerinde yayını bulunan kısa bir süre önce Koru Hastanesi’ni açan ve devamında uluslararası alanda başarılara imza atacak üniversite kurmayı hedefleyen Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Üroloji Anabilim Dalı Öğretim üyesi Prof. Dr. Hasan Biri, iletişimle birlikte sosyal sorumluluk projeleri düzenlemesinin yaşam felsefesi haline gelişini ve hayatını Sağlık Dergisi Yazı İşleri Müdürü Esra Öz’e anlattı. “İyi hekim iyi empati yapan hekimdir” sözüyle hekimlik mesleğinin doğru iletişimden geçtiğini kaydeden Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Üroloji Anabilim Dalı Öğretim üyesi Prof. Dr. Hasan Biri, Akademik ve etik kurallarla çalışan Koru Hastanesi’nin ileride uluslararası başarılara imza atacak üniversite olacağını belirtti. Prof. Dr. Biri, tıptaki her türlü gelişmeyi takip ederek, sağlık sektörünün ihtiyaçlarını gören ve bu ihtiyaçlar doğrultusunda gerçekçi politikalarla büyümeyi hedefleyen bir sağlık kuruluşu olmayı hedeflediklerini söyledi. Kendi ağzından hayatını ve çalışmalarını dile ge