Ana içeriğe atla

SON DÖNEMLERDE NELER OKUDUM?

Kitap aksesuar değil, en iyi arkadaştır. Ne mutlu ki bu alışkanlığı edinip, yolunu bilgiyle aydınlatanlara. 

Hayatım boyunca kitaplar benim için gerçekten çok önemli olmuştur. Bu nedenle de artık okuduğum kitapları kendim için arşivlerken, sizlerle de paylaşacağım. 

Uyumadan önce okunan kitabın türü ve rüyalara etkisi diye bir araştırma var mı? Yoksa yapılmalı, sanki kitap türü rüyayı etkiliyor. Bu ara en çok çizgi roman okuduğumu fark ettim, uyumadan önce çizgi roman okuduğumda çok ilginç rüyalar görüyorum. Hadi başlayalım, neler okumuş bakmaya.



Çizgilerle ekonomi
Benim için terapi mekanı kitapçılardır. Sağlık dışında hiç anlamadığım bir konuda #kitap almak istedim.#ekonomi hiç sevmediğim ve anlamadığım bir alan olduğu halde sırf kafamı dağıtmak için aldım. Bir çırpıda bitti. Benim gibi düşünüyorsanız, temel düzeyde de olsa bilgi sahibi olup daha sıcak bakmanız için tavsiye ederim.


İki şehrin hikayesi
Charles Dickens'ın İki şehrin hikayesi #cizgiromanihayal kırıklığı oldu. @ntvyayinlari genelde çok başarılıdır. Ancak bu kitap çok eksik kalmış, konu bütünlüğü olmadığı için anlaşılmıyor.

Haberler
Eleştirel düşüncenin gelişmesi için her şeyi sorular sorarak, merakla birlikte öğrenerek ve üreterek perçinlememiz gerekir.
İşte Alain de Botton, Haberler kitabında bunu yapıyor.
 🌟Haberleri, dizileri, sosyal medyayı kısaca bilgi yağmuru içinde olduğumuz günümüzde gerçekleri bulabilmek için süzgecimizin olması gerekiyor.
 🌟Birçok konuda yaptığım yorumların temelinde de öğrenmek yer alıyor aslında. Daha farklı pencereden hayata nasıl bakarım diye de sorgularım. Benim gibi düşünenlerden biri Botton!
 🌟İşte bu kitapta yazar, haberleri mercek altına alıyor ve yorumları ile bize vizyon kazandırıyor.
 🌟Yorum yapmak, soru sormak ve gözlemlemekle hayatımızı çok daha yaşanası bir hale dönüştürebiliriz. Değişim renk katar  👌🏻 Deneyin.


Julia- Almanak 1
Yeni çizgi roman okumalarıma #julia ile devam ediyorum. Bir kriminoloğun maceralarını anlatan karakterimiz Audrey Hepburn'ün gençlik yıllarını simgeler şekilde çizilmiş. Eğlenirken, öğreten ve gerçekleri araştıran Julia serisinin devamını okuyacağım. İlk kitap bir çırpıda bitti. @cizgidusler yayınevini kutlarım ve yayınların devamını bekliyorum. #sherlockholmes 'ten sonra yeni kitabımı buldum. #cizgiroman #kitapsarrafi#esraozilekitapsarrafi #kitap #dedektif #kriminolog#cizgiseri


Julia – Almanak2
#julia farklı maceralar yaşarken, kendisini de buluyor. Yaşadıklarından çıkarttığı dersler çok vurucu. Bu da bitti. Serinin diğer kitaplarını okumak için sabırsızlanıyorum.


Koltuk
#koltuk özellikle psikologlar ve psikoloğa gitmeyi düşünenler okusun. Çocukluk dönemi gerçekten çok önemli. Bu tip çizgi seriler daha da çok olmalı. Bu harika #kitap @akilcelenkitaplar yayınlarından.#kitapsarrafi #esraozilekitapsarrafi Kitap bir çırpıda bitiyor, okuyun derim.


Steve Jobs gibi düşünmek
Steve Jobs gibi düşünmek, tahmin ettiğimin ötesinde güzel bir kitap çıktı. @ntvyayinlari 'dan olan kitapta çok önemli noktalara değiniliyor. Yanınızda sizin gibi düşünen harika insanlar varsa tüm projeler gerçek olabilir. İşte bunu vurguluyor.


Çizgilerle Felsefe
Felsefe konusunda temel bilgileri öğrenmeye başladım.  🦋 Bilgi ve sevgi kelimelerinden oluşan felsefe, hayatı sorgulamak, anlamak ve yorumlamak için gerekli.  😊 📚 💕 Eğlenirken öğrenmeyi sağlayan bu kitabı beğendim. Tabii itiraf edeyim felsefe çok karışık.  🙄 @yordamkitap tarafından yayınlanacak başka öğretici serileri de bekliyorum.


Julia-2
#julia serisinin bu kitabında yine çok ilginç maceralara eşlik ettim. Bu sene edindiğim güzel alışkanlıklarımdan biri #cizgiroman okumak oldu. Kesinlikle tavsiye ederim. #kitapsarrafi#esraozilekitapsarrafi


Julia- 3
Julia okumaya devam … Aslında çizgi romanın ötesinde bakış açısını geliştiriyor ve fark yaratmak için vizyon genişletmeyi sağlıyor hem de terapi gibi... Tavsiye ederim.


Julia-4

Julia serisi gerçekten çok çok çok güzel. Kriminolog Julia kötülerin oyunlarını bir bir çözüp, maskelerini indiriyor. Özellikle sorunları çözerken yaklaşımı harika.  😊

Ghost World, okuduğum en kötü çizgi romandı. İçeriğinde ders veren bir şey olmadığı gibi, argolarla örülüydü. 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

DOKTOR EŞİ OLMAK!

Sağlık sisteminde yapılan değişikliklerle ilgili hekimlerin yaşadığı mesleki sorunlar gündeme gelirken evlerinde bu durumun yansımaları konuşulmuyor. Evlilik ve Aile Danışmanı Psikolog İlkim Öz ve farklı hekimlerin eşleriyle konuşarak Sağlık Dergisi’nde daha önce ele alınmamış bir konuyu gündeme taşıyoruz. Performans sistemi, Tam Gün uygulaması gibi sağlık çalışanlarının meslekleri ile ilgili sorunlarının sık sık gündeme geldiği şu günlerde, bu durumun özel hayatlarına nasıl yansıdığını araştırdık. Doktorların işlerinde yaşadığı sorunlarını yakından bilen eşleri bu durum hakkında ne diyor. Bu zamana kadar değinilmemiş bir konu olan “doktor eşi olmak” ve sorunlarla uğraşırken nelerin olduğunu öncelikle farklı meslek gruplarından doktor eşlerine sorduk. Sonrasında da Evlilik ve Aile Danışmanı Psikolog İlkim Öz ile konuyu değerlendirdik. Tiyatro Sanatçısı ve Doktor Evliliği Görüştüğümüz ilk doktor eşi tiyatro sanatçısı İpek Çeken Önal, Prof. Dr. Zülküf Önal ile evli. İpek Hanım, eşiyle he

TIBBIN DUAYENLERİ SARUHAN ÇEKİRGE

Hacettepe Üniversitesi Hastaneleri Girişimsel Nöroradyoloji bölümü kendi alanında dünyanın en tepesindeki birkaç merkezden biri olarak kabul ediliyor. Bu alanda birçok ilke imza atan Prof. Dr. Saruhan Çekirge, bu merkezin hikâyesini Sağlık Dergisi Yazı İşleri Müdürü Esra Öz’e anlattı. 2000 yılında TÜBİTAK Bilim Adamı Teşvik Ödülü’nü ve 2001’de Hacettepe Üniversitesi Bilim Teşvik Ödülü’nü alan Prof. Dr. Saruhan Çekirge, “Ünitemizde beyin damar hastalıklarının noninvazif tedavisinde geliştirilen tedavi teknikleri, bu merkezi dünyanın en iyisi olarak kabul ederek, özellikle son 10 yılda dünyanın pek çok ülkesindeki önemli tıp merkezlerinden Ankara’ya gelen, uzman doktorlara eğitim veren bir yapıya dönüştürdü” dedi. Kendi tıp alanında yarattığı gelişmeler devrimsel olarak nitelendirilen Prof Dr Saruhan Çekirge, Prof Dr Işıl Saatci, Doç Dr Kıvılcım Yavuz ve Doç Dr Serdar Geyik’ten kurulu bu ekip tarafından geliştirilen tedavi metotları, tüm dünyadaki hekimler tarafında da yay

TIBBIN DUAYENLERİ: HASAN BİRİ

Yüz üzerinde yayını bulunan kısa bir süre önce Koru Hastanesi’ni açan ve devamında uluslararası alanda başarılara imza atacak üniversite kurmayı hedefleyen Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Üroloji Anabilim Dalı Öğretim üyesi Prof. Dr. Hasan Biri, iletişimle birlikte sosyal sorumluluk projeleri düzenlemesinin yaşam felsefesi haline gelişini ve hayatını Sağlık Dergisi Yazı İşleri Müdürü Esra Öz’e anlattı. “İyi hekim iyi empati yapan hekimdir” sözüyle hekimlik mesleğinin doğru iletişimden geçtiğini kaydeden Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Üroloji Anabilim Dalı Öğretim üyesi Prof. Dr. Hasan Biri, Akademik ve etik kurallarla çalışan Koru Hastanesi’nin ileride uluslararası başarılara imza atacak üniversite olacağını belirtti. Prof. Dr. Biri, tıptaki her türlü gelişmeyi takip ederek, sağlık sektörünün ihtiyaçlarını gören ve bu ihtiyaçlar doğrultusunda gerçekçi politikalarla büyümeyi hedefleyen bir sağlık kuruluşu olmayı hedeflediklerini söyledi. Kendi ağzından hayatını ve çalışmalarını dile ge