Ana içeriğe atla

EVDE İLK YARDIM KILAVUZU

Ülkemizde çocuklara yönelik ilk yardım çok iyi bilinmediğinden Prof. Dr.  Murat Tuncer  ve Uzm. Dr. Cengizhan Elmas tarafından hazırlanan, “Evde İlk Yardım Kılavuzu” aileler için tam bir başucu kitabı olma özelliği taşıyor.


Basit ilk yardım uygulaması yapabilecek seviyede eğitim almış olmak bir yaşamın kurtarılabilmesi için önemlidir. Her ebeveyn gözlemleri, aldıkları eğitim ve içgüdüsel yaklaşımları ile ilk yardım uygulamalarından bazılarına yatkın olsa da, ilk yardım sırasında bazı konuların bilinmesi oluşabilecek zararlı yan etkilerin önlenmesi için gerekli. Prof. Dr.  Murat Tuncer  ve Uzm. Dr. Cengizhan Elmas tarafından hazırlanan “Evde İlk Yardım Kılavuzu” aileler için tam bir başucu kitabı olma özelliği taşıyor.
Uzm. Dr. Cengizhan Elmas, kitabı ve çalışmaları hakkında Esra Öz’ün sorularını yanıtladı.

Kısaca kendinizi tanıtır mısınız?
Hacettepe Üniversitesi İngilizce Tıp Fakültesi'nde eğitimini bitirdikten sonra Hacettepe Üniversitesi Çocuk Hastanesi'nde Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları uzmanlık eğitimimi tamamladım; Çocuk Göğüs Hastalıkları Ünitesi’nde tez yaptım. Ailelere yönelik olarak yayına hazırladığım “Evde İlk Yardım Kılavuzu” isimli bir kitabım var. Amerikan Pediatri Akademisi’nin “Yemek Savaşları” isimli kitabını ise dilimize kazandırdım. Bu arada şu sıralar yayına hazırlanmakta olan “0-5 yaş Bebek Bakımı” adlı bir çeviri kitabım ve yardımcı editörlüğünü yaptığım“Çocuk Endokrinolojisi” kitabım daha var. Aynı zamanda ilk yardım eğitmeniyim ve hastalarıma da zaman zaman çocuk ilk yardımı üzerine kurslar veriyorum. Sporla uğraşmayı seviyorum. Halen aktif olarak yaptığım sporlar var. Takım sporlarının yanı sıra, bireysel sporlara ve deniz ve kış sporlarınada fırsat buldukça zaman ayırmaya çalışıyorum.

Okurlarınıza iletmek istediğiniz bir mesaj var mı?
Lütfen okuyun! Okumakla sadece bilgi dağarcığınızı genişletmiyorsunuz, hem kendinize olan güveniniz artıyor, hem de çocuğunuza daha iyi bir gelecek sağlıyorsunuz.



Kitabınız yazar olarak size neler kazandırdı?


Bir çocuk doktorunun kendini sürekli güncel tutması ve geliştirmesi gerekiyor. Güncel gelişmeleri takip edebilmeli ve hatta bunların içerisinde olmalıdır. Çocuklar için herşeyi ince eleyip sık dokumalı ve daha sonra onların hizmetine sunmalıdır. Ben de kitap çalışmalarında sürekli kendimi güncel tutup, hastalarıma çok verimli ve güncel bir anlayışla hizmet etmeye çalışıyorum. Kitaplarımı yazarken; zaten sürekli devam eden eğitim özelliğime bir de araştırmacı özelliğimi ekliyorum.






Yazdığınız kitaplar arasında en çok etkilendiğiniz kitabınız hangisi?
Ülkemizde çocuklara yönelik ilk yardım çok iyi bilinmediğinden, ilk önce ailelere yönelik “Evde İlk Yardım Kılavuzu” isimli bir kitap yazdım. Türk tabipler birliğinin “Kılavuz hazırlama kitabı” hazırlamasında da yardımcı oldum. Ancak basılan yeni kitabım, şu ana kadaren çok etkilendiğim ve en çok zaman ayırdığım bir çalışma oldu. Tamamlanması üç seneden fazla sürdü.



Sağlık haberciliği üzerine düşüncelerinizi öğrenebilir miyim? Sağlık haberlerinde nelere dikkat ediyorsunuz?


Sağlık haberlerinin güncel olması, tartışmaya yol açmaması ve aileleri paniğe ve yanlış bilgilendirmeye sevk etmemesi gerekiyor. Bazen çok önemli bebek dergilerinde bile inanılamayacak kadar önemli yanlışlar yapılıyor, bu durum birçok web sayfası için de geçerli. Güncelliğini yitirmiş sağlık siteleri mutlaka denetlenmeli ve bu haberlerle ebeveynlerimizin temas etme olasılığı sınırlandırılmalıdır.



Türkiye’deki çalıştığınız alandaki çalışmaları nasıl değerlendiriyorsunuz?


Çocuk sağlığı hakkında yapılacak çok şey var. Ancak ülkemizde bunlar çok yavaş ilerliyor. Bu konuda bazı özel kuruluşlar daha çok sorumluluk almalı ve bunlar desteklenmelidir. Ben Pediatri Birliği Derneği’nin yöneticisi olarak, çocuk sağlığıyla ilgili bir çok konuya el atmamız ve desteklenmemiz gerektiğine inanıyorum. Çocuk sağlığına verilecek önem, birçok ulusal sorunumuzu da çözüme kavuşturmada bize kolaylık sağlayacaktır.



Kendinizi bulunduğunuz alanın neresinde görüyorsunuz? Bütün istediklerini gerçekleştirmiş, hayatından memnun bir yazar mısınız?


Bütün isteklerimi tabi ki henüz gerçekleştiremedim. Bu alanda yapılacak çok daha fazla şey var. Ben elimden geldiğince üretici olmaya devam etmeyi düşünüyorum. Ancak hayatımdan da memnunun. Alanımda çok fazla çalışma yaparken kişisel sağlığımı, spor hayatımı, sosyal hobilerimi ve spor aşkımı da birlikte götürmeye çalışıyorum.



Hâlâ planlayıp gerçekleştiremediğiniz projeniz var mı?


Aslında çocuk sağlığı üzerine gerçekleştiremediğim çok önemli ve ses getirecek projeler var. Umarım önümüzdeki dönemde daha çok zaman ayırıp, bu işlerde biraz daha fazla destek bulacağım ve projelerimi tamamlayabileceğim.



ÇEKİLİŞ BAŞLIYOR! 


Çekilişe katılmak için yapmanız gerekenler: 

Blogu izlemeye almak 

- Facebook sayfamı beğenmek 

- Bu yazının altına yorum yazmak

Adsız yorumlar dikkate alınmayacak. Adınızı ve mail adresinizi yazarsanız memnun olurum.

12 Eylül Çarşamba günü saat 23:00'a kadar yorum bırakabilirsiniz. Çekiliş sonucu 13 Eylül Perşembe sabahı buradan duyurulacaktır.

Çekilişi Derya Esen kazandı, adresini ilettiğinde kitabı göndereceğim..

Yorumlar

Adsız dedi ki…
ev kazaları çoğunlukla evlerin gereksiz eşyalarla mayın tarlası haline getirilmesi sonucu oluyor,çocukların bedensel ve ruhsal gelişimini engelleyen alanlar tehlikeye açıktır. hocamıza kitap için, arkadaşım esra'ya röportaj için teşekkür ederim emel dilek
Adsız dedi ki…
Demet Çorakpınar Böyle bir kitap herkesin kütüphanesinde olmalı bence.
Adsız dedi ki…
Arda ,bu muhteşem bir kitap
Adsız dedi ki…
Emre,benimde iki tane çocuğum var.Benim için çok faydalı bir kitap
Adsız dedi ki…
Sultan bu kitabı bizimle paylaştığınız için teşekkürler.
beachturk dedi ki…
sağlıklı bilgiler yer alıyor teşekkürler
aslan dedi ki…
GÜLABİ ÇORAKPINAR
ESRA ÖZ ve BU BLOKTA OLAN HERKESE SELAMLAR... HER EVDE BULUNMASI GEREKEN BİR KİTAP BİZİM GİBİ CAHİL İNSANLARA IŞIK TUTACAKTIR. EVDE İLK YARDIM NORMALDE HERKESİN ( BENCE ) BİLMESİ GEREKEN BİR KONU...........
Harun KARA dedi ki…
Her nerede olursak olalım kendimiz ve sevdiklerimiz için en önemli bir durum karşısında ne yapacağımızı az çok bilmek gerek.Bu yüzden ilkyardım konusunda bilinçlenmesi gerekmektedir.
Herkese böyle durumlara gerek kalmayacak yaşam dilerim herkese...
Unknown dedi ki…
ben de bir tıp öğrencisi olarak bu kitabın her evde bulunması gerektiğini düşünüyorum.. herkes ilkyardım konusunda bilgilendirilmeli.. emeğinize sağlık.
Adsız dedi ki…
Songül Serçeoğlu Esra Hanım bu güzel kitabı bizlerle paylaştığınız için teşekkürler.
Adsız dedi ki…
İnci Altıntop bu kitap benim ve çocuklarım için çok faydalı .Teşekkürler Esra Hanım sevgiler
Unknown dedi ki…
Merhaba
Bloğunu izliyorum.
Facebook sayfasını beğendim.
Bence bu kitap çoçuğu olan herkese lazım. Tabiki öncelikle bana.
Evde bir kaza olması durumunda çoçuğa yapılacak ilk yardım çok önemli.Bu konularda fazla bilgiye sahip değiliz maalesef. Bu kitap bu konuda bizlere çok yardımcı olucaktır umarım.
snygzz@hotmail.com
Şenay Gazoz
Sevgiler
Unknown dedi ki…
Kesinlikle her evde olması gereken bir başvuru kaynağı.

Şansımızı denemek adına biz de varız.
büşra ayer dedi ki…
Bu kitabın benim için çok yararlı olacağına inanıyorum ve çok istiyorum bu kitabı paylaştığınız içinde çok teşekkür ederim :)
reyhane dedi ki…
Merhaba,şansımı deneyeyim bende..

Face linkiniz açılmıyor, bilginize..
Berat Koyuncu dedi ki…
Kesinlikle Her eve Lazım
BeratKoyuncu

koyuncu.berat71@hotmail.com
büşra ayer dedi ki…
bu değerli kitabın herkesin elinin altında olması gerekenlerden ve kesinlikle benimde olması çok istiyorum teşekkürler :):)
Adsız dedi ki…
mehtap yenilmez Esra hanım bu yararlı kitabın kütüphanemde olmasını çok isterim.sevgiler.
Adsız dedi ki…
derya esen benim ve oğlum için çok faydalı bir kitap.Umarım kitap bana çıkar.
Adsız dedi ki…
Asiye Çataloğlu bu güzel kitap için bende çekilişe katılmak istiyorum.Umarım bana çıkar.
Adsız dedi ki…
Derya Esen Esra Hanım kitaplarınızı beğeniyle takip ediyorum.Bu güzel kitap için teşekkürler.
Adsız dedi ki…
Demet Çorakpınar Esra hanım bu kitap benim ve çocuklarım için çok güzel ve değerli.Bu kitabı mutlaka istiyorum.Umarım çekilişte bana çıkar.sevgiler Esra Hanım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

DOKTOR EŞİ OLMAK!

Sağlık sisteminde yapılan değişikliklerle ilgili hekimlerin yaşadığı mesleki sorunlar gündeme gelirken evlerinde bu durumun yansımaları konuşulmuyor. Evlilik ve Aile Danışmanı Psikolog İlkim Öz ve farklı hekimlerin eşleriyle konuşarak Sağlık Dergisi’nde daha önce ele alınmamış bir konuyu gündeme taşıyoruz. Performans sistemi, Tam Gün uygulaması gibi sağlık çalışanlarının meslekleri ile ilgili sorunlarının sık sık gündeme geldiği şu günlerde, bu durumun özel hayatlarına nasıl yansıdığını araştırdık. Doktorların işlerinde yaşadığı sorunlarını yakından bilen eşleri bu durum hakkında ne diyor. Bu zamana kadar değinilmemiş bir konu olan “doktor eşi olmak” ve sorunlarla uğraşırken nelerin olduğunu öncelikle farklı meslek gruplarından doktor eşlerine sorduk. Sonrasında da Evlilik ve Aile Danışmanı Psikolog İlkim Öz ile konuyu değerlendirdik. Tiyatro Sanatçısı ve Doktor Evliliği Görüştüğümüz ilk doktor eşi tiyatro sanatçısı İpek Çeken Önal, Prof. Dr. Zülküf Önal ile evli. İpek Hanım, eşiyle he

TIBBIN DUAYENLERİ SARUHAN ÇEKİRGE

Hacettepe Üniversitesi Hastaneleri Girişimsel Nöroradyoloji bölümü kendi alanında dünyanın en tepesindeki birkaç merkezden biri olarak kabul ediliyor. Bu alanda birçok ilke imza atan Prof. Dr. Saruhan Çekirge, bu merkezin hikâyesini Sağlık Dergisi Yazı İşleri Müdürü Esra Öz’e anlattı. 2000 yılında TÜBİTAK Bilim Adamı Teşvik Ödülü’nü ve 2001’de Hacettepe Üniversitesi Bilim Teşvik Ödülü’nü alan Prof. Dr. Saruhan Çekirge, “Ünitemizde beyin damar hastalıklarının noninvazif tedavisinde geliştirilen tedavi teknikleri, bu merkezi dünyanın en iyisi olarak kabul ederek, özellikle son 10 yılda dünyanın pek çok ülkesindeki önemli tıp merkezlerinden Ankara’ya gelen, uzman doktorlara eğitim veren bir yapıya dönüştürdü” dedi. Kendi tıp alanında yarattığı gelişmeler devrimsel olarak nitelendirilen Prof Dr Saruhan Çekirge, Prof Dr Işıl Saatci, Doç Dr Kıvılcım Yavuz ve Doç Dr Serdar Geyik’ten kurulu bu ekip tarafından geliştirilen tedavi metotları, tüm dünyadaki hekimler tarafında da yay

TIBBIN DUAYENLERİ: HASAN BİRİ

Yüz üzerinde yayını bulunan kısa bir süre önce Koru Hastanesi’ni açan ve devamında uluslararası alanda başarılara imza atacak üniversite kurmayı hedefleyen Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Üroloji Anabilim Dalı Öğretim üyesi Prof. Dr. Hasan Biri, iletişimle birlikte sosyal sorumluluk projeleri düzenlemesinin yaşam felsefesi haline gelişini ve hayatını Sağlık Dergisi Yazı İşleri Müdürü Esra Öz’e anlattı. “İyi hekim iyi empati yapan hekimdir” sözüyle hekimlik mesleğinin doğru iletişimden geçtiğini kaydeden Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Üroloji Anabilim Dalı Öğretim üyesi Prof. Dr. Hasan Biri, Akademik ve etik kurallarla çalışan Koru Hastanesi’nin ileride uluslararası başarılara imza atacak üniversite olacağını belirtti. Prof. Dr. Biri, tıptaki her türlü gelişmeyi takip ederek, sağlık sektörünün ihtiyaçlarını gören ve bu ihtiyaçlar doğrultusunda gerçekçi politikalarla büyümeyi hedefleyen bir sağlık kuruluşu olmayı hedeflediklerini söyledi. Kendi ağzından hayatını ve çalışmalarını dile ge