25 Şubat 2015 Çarşamba

İLAÇ SEKTÖRÜ MOBILE PHARMA EXPERIENCE’TA BULUŞUYOR

2014’te “Yılın Microsoft Mobil Uygulama Çözümleri İş Ortağı” ödülünü alan TCM, yeni kurumsal saha satış uygulaması SFA ile ilgili bilinmeyenleri, Türkiye’de faaliyet gösteren ulusal ve çok uluslu ilaç firmalarının yöneticilerine tanıttı.

Türkiye’de son iki yıldır “Yılın Microsoft İş Ortağı” ödülüne layık görülen TCM, yeni kurumsal saha satış uygulaması TCM SFA’i İstanbul’da Hotel Les Ottomans’da gerçekleştirilen Mobile Pharma Experience toplantısında tanıttı. TCM’nin geliştirdiği TCM SFA kurumsal çözümü Microsoft teknolojileriyle geliştirildi.

Türk mühendislerin geliştirdiği kurumsal saha satış çözümü olan TCM SFA, Türkiye’de faaliyet gösteren ulusal ve çok uluslu ilaç firmalarının yöneticilerine tanıtıldı.
Microsoft ve Intel networkünde “Global Case Study” seçilen TCM SFA, Windows platformuyla geliştirilen ve saha ekiplerine merkezi yönetim kolaylığı sağlayan yapısı ve kullanıcı dostu özellikleriyle öne çıkıyor.



24 Şubat'ta Les Ottomans'da gerçekleştirilen Mobile Pharma Experience'ın moderatörlüğünü Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi Kişilerarası İletişim Anabilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Elgiz Yılmaz yaptı.
"Etkinliğin adı Mobile Pharma Experience; bu 3 kelimenin her biri hakkında saatlerce konuşulabilir ve yan yana gelince yine oldukça kapsamlı bir kavram” diyen Yılmaz, şunları söyledi: “2015 öngörülerini içeren global sağlık sektörü raporlarında sağlıkta değer yaratacak maliyet, pazar dinamikleriyle uyum, dönüşüm ve dijital inovasyon, regülasyonlar ve compliance gibi ana başlık öne çıkıyor.  Dijital dönüşüm son dönemde birçok kurumun iş modelini değiştirmesine neden olan bir yaklaşım ve hatta gereklilik. Çünkü bireysel kullanıcıların mobiliteye olan ilgi ve talebinin çok hızlı artmasıyla birlikte bireysel müşterileri yakalamak, elinde tutmak isteyen firmalar, mobil ortamdaki çözümlerini kısa zamanda pazara sundular ve kullanımını yaygınlaştırdılar. Kurumlar da iş süreçlerinde ve projelerinde tek bir merkezden tüm platformlarında anında yönetilebilen çözümlere ihtiyaç duydurlar. Sürekliliği sağlamak öncelik haline geldi.”


Kurumsal iş çözümleri alanında sektörün en çok tercih ettiği Türkiye’nin önde gelen yazılım şirketlerinden biri olan TCM Yönetici Ortağı M. Özgür Altuntaş, çalışmaları hakkında soruları yanıtladı.

TCMSFA nedir?
Tam adı “Sales Force Automation” olan TCMSFA saha ekipleri için satış gücü otomasyonu olarak tasarlanmıştır.  TCM’nin ilaç sektörü için geliştirdiği kurumsal iletişim platformu, raporlama çözümleri ve saha satış gücünü artıran uygulamaları bulunmakta.

TCM olarak IT sektöründe odak noktanız ve hedefleriniz nelerdir?
TCM olarak, Microsoft teknolojileriyle yazılım geliştiriyoruz. Türkiye’de de son iki yıldır “Yılın Microsoft İş Ortağı” ödülüne layık görüldük. Bu henüz yolun başında olan genç bir şirket için gurur verici.
Finans ve bankacılık, telekomünikasyon, medya, ilaç şirketleri, perakende çözümleri gibi sektörlerin ihtiyaçlarına özel kurumsal yazılım, mobil ve entegre raporlama çözümleri sunuyoruz. Türkiye ve bölgede teknoloji geliştirme ve yenilikçi çözümler geliştirerek referans teknoloji çözüm ortağı olmayı hedefliyoruz.

Uygulamada özellikle diğerlerinden farklı olarak neler yapıldı?
-Kurumlara özel olarak uygulamayı kişiselleştirebilme imkanı,
- Kolay renkli ara yüzü,
- Zengin içerik,
- İlaç firmasının merkezinden yönetilen sunumlara saha ekibi tarafından aynı ofiste çalışır gibi ulaşabilmesi,
- Ziyaret notlarını çalışma planına ve periyodik hedeflerine göre planlayabilmesi
- Müşterimizde bulunan iş akışlarının saha ekiplerinin de dahil olması
- Siparişlerini rahatlıkla alabilmesi, merkez ve depolar ile iletişiminin kolaylıkla yapılabilmesi.
- Arkasında çok ciddi bir raporlama platformu imkanı sağlanması.


Kurumsal çözümler geliştirirken nelere dikkat ediyorsunuz?
TCM’nin şirket kültüründe çevik, sürekli yenilikçi ve katma değer katan uygulama geliştirme prensibi var.  Bunu yaparken de hizmet verdiğimiz müşterilerimizin ihtiyaçlarını göz önüne alıyoruz.
Genel anlamda çalıştığımız müşterilerimiz Türkiye’nin önde gelen ve birçoğu çok uluslu kurumlar. Bu yüzden öncelikle onların mevcut organizasyonlarını çok iyi anlamak ve onların ihtiyaçlarını yenilikçi bakışımız ile örtüştürmek en önemli hedefimiz oluyor.
Burada Global uygulama geliştirme metodolojileri elbetteki bizim önemli araçlarımız oluyor.
 
Mobile Pharma Experience’ta SFA gibi ilaç sektöründe verimliliği artıracak uygulamalar ve çözümler gördük. Bunları tercih eden kurumlar hangi iş süreçlerinde farklılık elde edecekler?
Microsoft ve Intel networkünde “Global Case Study” seçilen TCMSFA, Windows 8.1 platformuyla geliştirilen bir tablet projesi. Merkezin bilgi ve kurum dinamiklerini sahanın hızına entegre edebilmeyi hedefledi ve kullanıcı dostu özellikleriyle bunda da başarılı oldu. 
TCMSFA, karmaşık bir operasyonel yapıya sahip şirketlerin, performans yönetimlerini, operasyonlarına ve değer zincirine etkili bir şekilde entegre edebilmeleri için tasarlanmış en etkili sürdürülebilirlik yazılımıdır. Bu oldukça esnek ve kolektif bir platform. Çözümün etkili bilgi toplama, doğrulama ve raporlama özelliği sayesinde, kurumun sürdürülebilirlik ve performans ölçütleri tek kaynaktan ulaşılabilir hale geliyor.  Sahada kalabalık ekipler ile yoğun olarak görev yapan organizasyonlar buradaki dağınık yapılarını mekezileştirebilme imkanını sağlamaları bu projede en beğenilen özelliklerden birisi oldu.

 
“Mobile Experience” buluşmalarını diğer sektörler için de düzenlemeyi düşünüyor musunuz?
Kesinlikle evet. Geliştirdiğimiz framework ile birden fazla sektöre çözümlerin entregre edilmesi çok hızlı olabiliyor. Halen üzerinde çalışmaya devam ettiğimiz farklı sektörler için çalışmalarımız var. Yakın zamanda güzel haberler vereceğiz.
 
Türkiye’de dijital dönüşüm ne aşamada? Kurumsal şirketler ve KOBİ’ler arasında bu dönüşüm nasıl gerçekleşiyor?
Türkiye genç nüfusu sayesinde dijital dönüşümü çok hızlı benimsedi. Ülkemizde internet kullanımı ve penetrasyonu, mobil cihaz kullanımı geçtiğimiz yıllara göre giderek artıyor. Bulunduğu coğrafya itibariyle en güçlü, en eğitimli, en yeniliğe açık ve en kolay öğrenen nüfusuna sahip bir ülke.  Ancak burada karşılaştığımız en büyük zorluk şu: Dijital yenilikleri gelişmeleri fikren çabuk kabulleniyoruz, hevesliyiz ama iş süreçlerimize ve modellerimize aktarırken çekiniyoruz. Biz de TCM olarak aslında bu sürece aracılık ediyoruz. Geliştirdiğimiz çözümler aslında amaç değil araç ya da araçların daha iyi kullanılmasına imkan veren çözümler.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...