Reklam dünyasında dolaşıp, farklı bakış açıları edinmek için bu tür kitaplar okumaya başladım. Bu nedenle de Jack Foster'ın "Fikir Nasıl Bulunur" kitabını, büyük umutlarla aldım.
Fikrin tanımından yola çıkarak bazı basamaklardan söz ediliyor. Kitapta, çok şaşırtan bilgilerle karşılaşmayı beklemeyin. Tabii bazı örnekler akılda tutulduğunda ilham verebilir:
"Gutenberg, bir metal para presi ile şarap presini bir arada kullandı ve ortaya matbaa çıkıverdi.
Dali, düşleriyle sanatı birleştirdi, ortaya gerçeküstücülük çıktı.
Newton, gel-git ile ağaçtan düşen elmayı bir araya getirdi, yerçekimini buldu.
Hutchins, zil ile saati birleştirdi; işte size çalar saat.
Lipman, kurşunkalem ile silgiyi bir araya getirdi, alın size silgili kurşun kalem."
Bunların dışında genel olarak işe odaklanmak gerektiği vurgulanıyor. Tabii gazeteciler ve reklamcılar için bu durum biraz daha farklı. Çünkü, zaman sınırlaması var.
"Bir reklam ajansının başkan yardımcısı "pireyi deve yapan adamdır". Pireyi deve yapan bir adam, işe sabah 9'da gelip de masanın üzerinde bir pire bulan ve saat 17'ye kadar ondan deve yaratmaya çabalayan, sözde yoğun bir yöneticidir. Usta bir "pireyi deve yapısı" ise, daha öğlen tatili olmadan bunu başarandır."
Fred Allen
Kısa sürede büyük işler başarmak zorunda olunca da kararlı olmanın önemi üzerinde duruluyor.
“İster sanatçı, ister bilim insanı olsun” diyor J. Bronowski “doğanın çeşitlemelerinden yeni bir birliktelik çıkarsadığı anda insan yaratıcı olmaya başlar. Bunu da, benzerlikleri daha önce fark edilememiş şeyler arasındaki benzerliği bularak gerçekleştirir... Yaratıcı beyin, alışılmadık benzerlikleri görebilen beyindir.”
Beynimizi ve kendimizi geliştirmek için zaman ayırmalıyız. Hobimiz olmalı, işimizi severek ve eğlenceli şekilde yapmalıyız. Çok çalışmalıyız, vazgeçmemeliyiz yani kararlılık konusunda inatçı olmalıyız. O zaman ilham perileri etrafımızda dolaşacaklar, güzel fikirler aklımızda uçuşacak...
Yorumlar